Bellabaci/Bodyshaping massage

Bij Clinic Lara’s kan je ook terecht voor bodyshaping cupping massage volgens de Bellabaci methode.

Wat is bodyshaping cupping massage?

Cupping massage bestaat al heel lang. Het werd vroeger al gebruikt in China om ziektes uit het lichaam te krijgen. Tevens was cupping een manier om gif van slangenbeten uit wonden te halen. Eind 17e eeuw is het cuppen naar Nederland gekomen.

De Bellabaci Massage is een gemoderniseerde versie van de oude traditionele Chinese cupping therapie. De Bellabaci massage is zonder hevige bloeduitstortingen, zoals bij de traditionele cupping therapie wel het geval is. Laten we de cup staan op de huid, dan ontstaat er wel een kleine bloeduitstorting, de “Cup Kiss” genoemd.

De Bellabaci massage wordt gedaan met behulp van medicinale siliconen vacuüm cups.

De behandeling heeft een ontspannende en helende werking.  Het maakt verklevingen los, het voert afvalstoffen en vocht af en brengt zuurstofrijk bloed naar stagnerende spieren en de huid.

Over de cup kiss

Met de cup kiss wordt er een plaatselijke, natuurlijke ontstekingsreactie veroorzaakt waardoor het immuunsysteem wordt gestimuleerd. Hierdoor worden er witte bloedcellen naar het gebied getransporteerd om het weefsel te herstellen.
Er ontstaat een vermeerdering van de hoeveelheid bloed (inflammatie), dit is geen blauwe plek.

Het zelf genezend vermogen van het lichaam wordt in werking gezet.

De kleur en het patroon van de cup kiss zegt iets over de stagnatie in dat gebied, het kan variëren van fel rood tot donker paars. Meestal duurt het 3-7 dagen. Bij hele erge stagnatie kan het soms wel twee weken duren. Als er geen stagnatie aanwezig is, zal er slechts een licht roze plekje zijn die na een aantal minuten weer vertrekt.

Indicaties bodyshaping massage

• Cellulite
  • Vermoeide, pijnlijke en overbelaste spieren
  • Verlies van elasticiteit van de huid